Välkommen till oss!
Hos Pernillas Barn & Dam Secondhand kan du lämna in kläder som vi sedan säljer i butiken i Nynäshamn och du får pengar för sålda plagg.
Du kan även komma hit och göra riktiga fynd bland det stora sortimentet till låga priser.
Nu tar jag även emot vissa herrmärkeskläder, vissa sportartiklar och alla typer av barntillbehör (dock EJ leksaker)!
Läs mer om det under respektive menyval här ovanför!
Jag som driver Pernillas Barn och Dam secondhand heter Pernilla Eriksson. Jag bor i Nynäshamn med min man och sex barn. I grunden är jag sjuksköterska, men har varit mammaledig i några år. Däremellan har jag arbetat extra som personlig assistent.
Om du vill lämna kläder, så observera gränsen på max två normalstora kassar per gång!
Tag själv bort sådant hemma som är fläckigt, trasigt eller "för omodernt" - dessa plagg går ju ändå inte att sälja. Damkläder är jag extra petig med, de måste i princip se oanvända/nya ut. Titta gärna under knappen Faq (Frequently asked questions) på hemsidan!
Aktuellt:
Vi har semesterstängt från och med 30:e Juni till och med 31:a Juli (öppnar igen 1/8 och då är det dags att så smått börja lämna in vinterkläder)
Under sommaren kommer hissen dessvärre vara låst en hel del. Om du behöver hiss är det viktigt att du läser nedanstående information noga - jag kan inte på något sätt påverka hissens öppettider.
V 25-33 (15/6-16/8) kommer hissen endast fungera kl 10-13 på tisdagarna samt kl 16-18 på torsdagarna.
Alla lördagar är hissen helt stängd.
I butiken finns nu massor av sommarkläder i alla storlekar.
Det finns också riktigt gott om skalkläder och regnkläder - både ofodrade och fodrade.
Alla damkläder hänger numera i storleksordning så kom ner och kika - det finns alltid jättemycket fint inne!
Det går endast att betala med kontanter hos oss, bankomat finns dock nära.
Hissen kommer dessvärre vara låst mellan kl 10-11 varje lördag.
PÅ FÖREKOMMEN ANLEDNING!
Om du haft kläder, skor eller annat ute till försäljning på Facebooks Köp och Säljsidor som inte blivit sålt så kan du sedan INTE lämna in dessa saker hos oss.
|